Менеджер з продажу: тонкощі роботи, плюси та мінуси професії

Поділитись

У сучасному бізнесі взаємодія з клієнтом є ключовим фактором успіху.

Продавці-консультанти, адміністратори, офіціанти та менеджери з продажу, на перший погляд, виконують схожі функції – спілкування з клієнтами, продаж послуг та продукції.

Однак є кілька ключових відмінностей, які визначають специфіку роботи менеджера з продажу. 

Ця професія має чітко визначені кількісні та якісні показники, такі як обсяг продажів, кількість нових клієнтів, розмір середнього чека.

Основна мета менеджера з продажу – забезпечити максимальний прибуток компанії та залучити якомога більше клієнтів. А от інші професії, хоча також орієнтовані на задоволення клієнтів, мають ширші завдання – надання інформації, підтримка клієнтів та обслуговування, тому і кількісні показники можуть бути менш вираженими.  

Якщо порівнювати різні професії з менеджером з продажу, то варто зазначити, що людина в цій сфері має будувати довгострокові відносини з клієнтами та підтримувати його на всіх етапах співпраці.

Наприклад, коли клієнт звернувся до компанії, йому видають особистого менеджера, який розв’язує питання з документами, пояснює клієнту всі нюанси, а також тримає контакт навіть тоді, коли людина вже отримала послуги у тій чи іншій компанії й завершила роботу з менеджером. Чому ? Бо менеджер має розуміти та зʼясувати чи компанія може знову залучити цю людину до співпраці і чи їхня взаємодія вже вичерпана.

А в інших професіях переважно роботодавці та їхні працівники зосередженні на тому, щоб надати клієнту базу послуг, відпустити з хорошими відгуками та принести короткочасне задоволення, щоб клієнт сам повернувся до них.

Серед плюсів роботи менеджера з продажу є те, що згодом розумієш як працювати з різними людьми, де саме потрібно докладати сили для переконання. Також з часом ти починаєш краще розбиратися в CRM-системі та різних документах, які спершу здавалися недосяжними для твого розуміння.

Але окрім плюсів завжди є мінуси

Перший мінус це те, що яким би ви менеджером не були, ви кожного дня будете стикатися з невдоволеними та агресивними запитами.

Ви не можете на це дієво повпливати, оскільки люди не розуміють, що ви не всесильні й чимало факторів не залежать від вас.

Менеджер тільки комунікує і направляє людей, а от внутрішні процеси такі як: обробка документів, затвердження людей як кандидатів, розподіл їх в різні частини роботи, проблеми з налагодженням контакту між вами й клієнтом – це все залежить не від менеджера, але він буде першим приймати на себе перші реакції невдоволення.

Другий мінус це монотонність та повторюваність тих самих процесів роботи кожного дня.

Щоб бути хорошим менеджером з продажу потрібно ідеально знати скрипти, які не завжди можна використовувати в реальних ситуаціях. Деколи потрібно просто “вирулювати” інтуїтивно та максимально обережно, щоб не втратити специфічних клієнтів, які мають дуже прискіпливі запити.

Ви можете ідеально знати всі скрипти продажів, провести бездоганно анамнез, спіймати контакт з клієнтом, але якщо ви будете наполягати лише на цих факторах та ігнорувати свою особисту комунікацію та інтуїцію, ви просто будете шаблонним роботом, який не зацікавить клієнтів, а лише роздратує їх своїми прісними питаннями.

Попри ці складнощі та тонкощі, професія менеджера з продажу набуває все більшої популярності.

Тому потрібно готуватися до різних ситуацій на посаді, адже сприйняття перешкод та мінусів це вже половина майбутнього успіху.

Ваш менеджер з продажу – Тетяна

Читайте також наші статті: що говорив про Сповідь митрополит Андрей Шептицький

 

 

 

Контент Медіа
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.