Проїзд за готівку у Львові подорожчає

«З 2 вересня ми плануємо підвищити відсоток випуску транспорту на автобусні маршрути. Загалом на лінії виїде від 30 до 35 додаткових автобусів.
В основному, свої маршрути підсилить АТП-1. Комунальне підприємство має додати на лінії 18-20 автобусів. Також підвищити випуски планують і приватні перевізники», – розповів директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури міськради Олег Забарило.
Як уточнив в.о. керівника управління транспорту ЛМР Олег Партика, комунальне АТП-1 підсилить 13 своїх маршрутів.
«Це маршрути №№1а, 3а, 5а, 6а, 9, 18, 20, 40, 46, 47а, 52, 61, 92. Щодо приватних перевізників, то «Міра і К» планує підсилити маршрути №№7, 11, 14; «Фіакр Львів» – №№17, 43; ПАТ ЛАТП 14630 – №31 та «Епітранс» – №48. На кожен з вказаних маршрутів буде додано в середньому по 1-2 автобуси», – сказав Олег Партика.
Водночас випуск електротранспорту на лінії залишиться без змін. Адже Львівелектротрансу критично бракує водіїв.
«Брак водіїв є катастрофічний. В основному це стосується електротранспорту. Але навіть в таких умовах ми все-таки досить якісно забезпечуємо перевезення. Відсоток випуску та функціонування маршрутів за останній період покращилися», – зазначив Олег Забарило.
Нещодавно у Львові відновили роботу автобусних маршрутів, які тривалий час не функціонували, – №12, №45, №48 та №57.
З вересня проїзд буде дорожчий – за готівку
А от проїзд у громадському транспорті Львова з 1-го вересня подорожчає для тих пасажирів, хто оплачує готівкою.

У департаменті міської мобільності та вуличної інфраструктури зазначають, що одне з найголовніших завдань е-квитка – зменшення обігу готівки у транспорті.
Наразі паперовий квиток у водія за готівку купують лише 19% пасажирів. Відтак, аби мінімізувати цей показник та заохотити мешканців відмовлятися від готівки в транспорті, з 1 вересня, як і декларувалося раніше, паперовий квиток стане ще більш дорогим способом оплати проїзду. Але пасажири мають альтернативу – щоб економити, їх закликають обирати безготівковий розрахунок.
Найвигіднішими і надалі залишаються поїздки з ЛеоКарт. А впровадження безоплатних пересадок здешевлює ці поїздки ще більше.
«Впровадження безоплатних пересадок – це ще один вагомий аргумент на користь безготівкових поїздок з ЛеоКарт. І водночас додаткова можливість заощаджувати ще більше. Адже за всі поїздки, завалідовані в межах 40 хв, пасажир оплачує як за одну – 13 грн з загальною ЛеоКарт чи 6,5 грн зі студентською ЛеоКарт.
Така послуга є особливо вигідна для тих мешканців, які змушені робити пересадки, щоб доїхати до потрібної локації. Адже раніше їм доводилось платити за всі поїздки, а тепер вони оплачують лише за одну, за умови валідації ЛеоКарт в межах 40 хвилин. Таким чином, якщо людина за 40 хвилин здійснила три поїздки, тобто двічі пересіла, то з загальною ЛеоКарт кожна поїздка обійшлася орієнтовно в 4 грн. А раніше за всі ці поїздки пасажир мав оплатити 39 грн загалом. Тож якщо мешканець щодня користується пересадками, то економія коштів для нього є суттєвою», – зауважили в департаменті міської мобільності міськради.
Слід відзначити, що пересадка стає все популярнішою і починаючи з 12 липня такою можливістю пасажири скористалися понад 330 тис. разів. До слова, на сьогодні пересадка є доступна для понад 405 тис. пасажирів – саме стільки мешканців придбали та оформили транспортні картки ЛеоКарт.
Керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило наголошує, що ще однією перевагою від впровадження е-квитка є детінізація у сфері перевезень. Так, завдяки прозорому обліку оплат перевізники мають можливість покращувати послуги з перевезення та, зокрема, оновлювати рухомий склад. Також після запуску е-квитка ринок перевезень став більш прозорим та зрозумілим для перевізників загалом. І залучивши нового для Львова перевізника, вдалося відновити роботу автобусних маршрутів №12, №57, №48, які тривалий час не курсували. Додатково, силами «старих» перевізників, у Львові також відновили ще один маршрут – №45.
Водночас триває робота над рештою функціоналу е-квитка. Наступні етапи – це абонементи та мобільний додаток. І цей функціонал має впроваджуватися послідовно – спочатку абонемент, а потім – додаток.
«Зараз фіналізується розробка зі сторони SoftServe мобільного додатку і ми вже маємо можливість його тестувати самостійно. Але запровадженню додатку мав би передувати запуск абонементів. На сьогодні ми розробляємо можливість запуску місячного абонементу, бо є моменти в чинному законодавстві, які не дають нам змоги перейти на оплату транспортної роботи та запустити різного роду абонементи – трьохмісячні, піврічні, річні. Після запуску місячного абонемента, що є базовим функціоналом додатку, ми плануємо цієї осені запустити застосунок ЛеоКарт”, – зазначив Олег Забарило.
Зазначимо, попри те, що наразі в країні відсутня законодавча база, яка б регламентувала оплату транспортної роботи для автомобільних перевізників, місто вже зараз спільно з перевізниками та економістами працює над розрахунком вартості 1 км роботи. Та очікує на затвердження відповідних змін до законодавства, щоб перейти на оплату транспортної роботи та запустити всі види абонементів.
Безготівкову оплату в усьому громадському транспорті у Львові впровадили наприкінці минулого року.
Читайте також: скільки мешканців Львова користуються карткою Леокарт