Проїзд за готівку у Львові подорожчає

Поділитись

З понеділка, 2 вересня, на 20 автобусних маршрутах Львова збільшать кількість транспортних засобів. Загалом, на лінії виїде орієнтовно 30-35 додаткових автобусів.
фото ілюстративне, автор: Роман Балук
фото ілюстративне, автор: Роман Балук

«З 2 вересня ми плануємо підвищити відсоток випуску транспорту на автобусні маршрути. Загалом  на лінії виїде від 30 до 35 додаткових автобусів.

В основному, свої маршрути підсилить АТП-1. Комунальне підприємство має додати на лінії 18-20 автобусів. Також підвищити випуски планують і приватні перевізники», – розповів директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури міськради Олег Забарило.

Як уточнив в.о. керівника управління транспорту ЛМР Олег Партика, комунальне АТП-1 підсилить 13 своїх маршрутів. 

«Це маршрути №№1а, 3а, 5а, 6а, 9, 18, 20, 40, 46, 47а, 52, 61, 92. Щодо приватних перевізників, то «Міра і К» планує підсилити маршрути  №№7, 11, 14; «Фіакр Львів» – №№17, 43; ПАТ ЛАТП 14630 – №31 та «Епітранс» – №48. На кожен з вказаних маршрутів буде додано в середньому по 1-2 автобуси», – сказав Олег Партика.

Водночас випуск електротранспорту на лінії залишиться без змін. Адже Львівелектротрансу критично бракує водіїв.

«Брак водіїв є катастрофічний. В основному це стосується електротранспорту. Але навіть в таких умовах ми все-таки досить якісно забезпечуємо перевезення. Відсоток випуску та функціонування маршрутів за останній період покращилися», – зазначив Олег Забарило.  

Нещодавно у Львові відновили роботу автобусних маршрутів, які тривалий час не функціонували, – №12, №45, №48 та №57.

З вересня проїзд буде дорожчий – за готівку

А от проїзд у громадському транспорті Львова з 1-го вересня подорожчає для тих пасажирів, хто оплачує готівкою. 

Як повідомили у мерії, для пасажирів, які купують паперовий квиток у водія, поїздка коштуватиме 25 грн.
 
Ця зміна торкнеться лише 19% від усіх пасажирів громадського транспорту – саме стільки людей зараз розраховуються готівкою.
 
Натомість для 81% пасажирів, які валідують та оплачують проїзд безготівково, вартість проїзду залишається незмінною: 13 грн – при оплаті загальною ЛеоКарт, 6,5 грн – при оплаті студентською ЛеоКарт та 15 грн – при оплаті банківською картою чи пристроєм з NFC. Крім того, для власників транспортних карток доступні безоплатні пересадки, що здешевлює вартість найдешевшої поїздки ще в 2-4 рази.
фото ілюстративне
фото ілюстративне

У департаменті міської мобільності та вуличної інфраструктури зазначають, що одне з найголовніших завдань е-квитка – зменшення обігу готівки у транспорті. 

Наразі паперовий квиток у водія за готівку купують лише 19% пасажирів. Відтак, аби мінімізувати цей показник та заохотити мешканців відмовлятися від готівки в транспорті, з 1 вересня, як і декларувалося раніше, паперовий квиток стане ще більш дорогим способом оплати проїзду. Але пасажири мають альтернативу – щоб економити, їх закликають обирати безготівковий розрахунок. 

Найвигіднішими і надалі залишаються поїздки з ЛеоКарт. А впровадження безоплатних пересадок здешевлює ці поїздки ще більше.

«Впровадження безоплатних пересадок – це ще один вагомий аргумент на користь безготівкових поїздок з ЛеоКарт. І водночас додаткова можливість заощаджувати ще більше. Адже за всі поїздки, завалідовані в межах 40 хв, пасажир оплачує як за одну – 13 грн з загальною ЛеоКарт чи 6,5 грн зі студентською ЛеоКарт.

Така послуга є особливо вигідна для тих мешканців, які змушені робити пересадки, щоб доїхати до потрібної локації. Адже раніше їм доводилось платити за всі поїздки, а тепер вони оплачують лише за одну, за умови валідації ЛеоКарт в межах 40 хвилин. Таким чином, якщо людина за 40 хвилин здійснила три поїздки, тобто двічі пересіла, то з загальною ЛеоКарт кожна поїздка обійшлася орієнтовно в 4 грн. А раніше за всі ці поїздки пасажир мав оплатити 39 грн загалом. Тож якщо мешканець щодня користується пересадками, то економія коштів для нього є суттєвою», – зауважили в департаменті міської мобільності міськради.

Слід відзначити, що пересадка стає все популярнішою і починаючи з 12 липня такою можливістю пасажири скористалися понад 330 тис. разів. До слова, на сьогодні пересадка є доступна для понад 405 тис. пасажирів – саме стільки мешканців придбали та оформили транспортні картки ЛеоКарт.

Керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило наголошує, що ще однією перевагою  від впровадження е-квитка є детінізація у сфері перевезень. Так, завдяки прозорому обліку оплат перевізники мають можливість покращувати послуги з перевезення та, зокрема, оновлювати рухомий склад. Також після запуску е-квитка ринок перевезень став більш прозорим та зрозумілим для перевізників загалом. І залучивши нового для Львова перевізника, вдалося відновити роботу автобусних маршрутів №12, №57, №48, які тривалий час не курсували. Додатково, силами «старих» перевізників, у Львові також відновили ще один маршрут – №45.

Водночас триває робота над рештою функціоналу е-квитка. Наступні етапи – це абонементи та мобільний додаток. І цей функціонал має впроваджуватися послідовно – спочатку абонемент, а потім  – додаток.

«Зараз фіналізується розробка зі сторони SoftServe мобільного додатку і ми вже маємо можливість його тестувати самостійно. Але запровадженню додатку мав би передувати запуск абонементів. На сьогодні ми розробляємо можливість запуску місячного абонементу, бо є моменти в чинному законодавстві,  які не дають нам змоги перейти на оплату транспортної роботи та запустити різного роду абонементи – трьохмісячні, піврічні, річні. Після запуску місячного абонемента, що є базовим функціоналом додатку, ми плануємо цієї осені запустити застосунок ЛеоКарт”, – зазначив Олег Забарило.

Зазначимо, попри те, що наразі в країні відсутня законодавча база, яка б регламентувала оплату транспортної роботи для автомобільних перевізників, місто вже зараз спільно з перевізниками та економістами працює над розрахунком вартості 1 км роботи. Та очікує на затвердження відповідних змін до законодавства, щоб перейти на оплату транспортної роботи та запустити всі види абонементів.  

Безготівкову оплату в усьому громадському транспорті у Львові впровадили наприкінці минулого року.

Читайте також: скільки мешканців Львова користуються карткою Леокарт

 

 

Контент Медіа
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.