Львівські онкологи переконують, що мастектомія – не вирок
Учасниця проєкту – жінка, якій провели мастектомію внаслідок раку грудей. Це досвід, який стає прикладом для інших жінок. Адже ті, які боролись за життя, найщиріше транслюють важливість чек-апів, втраченого часу та любові до себе.
«Жінки часто мають комплекси після мастектомії. Тим паче, після усього шляху, який довелось пройти, вони не так часто потім наважуються на естетичні операції з відновлення форми та об’єму, які були змінені внаслідок попередніх втручань. Але, насправді, це дуже позитивно впливає на жінок, на їх сприйняття, на впевненість. Загалом це трьохетапна операція.
Перше – це встановлення на 4 місяці тимчасового силіконового експандеру для розтягнення шкіри у ділянку, де не було грудної залози; друге – це заміна тимчасового експандеру на постійний силіконовий імплант. Одномоментно ми провели зменшення і підтяжку іншої грудної залози для симетризації. І третій етап – формування соска через 3-4 місяці після попереднього втручання», – пояснює пластичний хірург Другого медичного об’єднання Львова Назар Калинович.
Цього року лікарня заручилась фінансовою та інформаційною підтримкою бізнес-сектору – мережею SISTERS. Це велике інформаційне охоплення, яке абсолютно природно підтримує філософію бренду.
«Лозунг нашого бренду – «Будь у себе в пріоритеті». Ми привчаємо своїх клієнтів, що потрібно піклуватися про себе і не сприймати це як егоїзм. А навпаки, відноситись до свого здоров’я з турботою. Тому вважаємо, що дуже корисно долучатись до таких соціальних проявів, нагадувати про вчасні чек-апи. Кожному свідомому, менш чи більш популярному бізнесу варто долучатися до таких ініціатив. Таким чином ми популяризуємо здорове ставлення до свого здоров’я та тіла», – коментує Оксана Бішко, благодійниця проєкту, співвласниця мережі SISTERS.
Учасниці проєкту Катерині – 36 років, вона із Чернігівської області. Діагноз (карциному ІІІ стадії) встановили у 2021 році. Пацієнтка проходила хіміотерапію та променеву терапію. Згодом була операція з видалення грудної залози. Лікування в умовах війни тривало 9 місяців. Більше двох років жінка вже у ремісії.
«Я приймала душ і відчула на дотик вузлик. До лікарів звернулась через місяць, бо не могла подумати, що це може бути щось серйозне. Рак грудної залози підтвердили одразу. Шкода, що втратила час. Якщо б прийшла швидше, не було б ще метастаз, була б ІІ стадія. Про соціальний проект Другого медоб’єднання Львова мені розповів мій онкохірург з іншого медичного закладу. Я рада, що не передумала робити реконструктивну операцію. Зараз почуваюсь дійсно здоровою жінкою. Дивлюсь на себе у дзеркало із задоволенням, не відводжу очей, як раніше. Хочу сказати усім жінкам, щоб чули своє тіло і не відтягували час, коли мають підозри, що щось не так. А ще дуже важливо налаштувати себе мислити лише позитивно, не прогнозувати найгіршого, якщо все ж почули цей діагноз», – ділиться Катерина Драчук, учасниця проєкту.
«Цей проєкт не має фінішу. Сподіваємось, це лише старт. Ми запрошуємо бізнес стати партнерами у цій великій хорошій справі, аби вони фінансово долучались до перевтілення жінок. Бо є війна – і це наше спільне горе. Але також не можна забувати, що одночасно у лікарнях хворіють наші люди, ніщо поки не витіснило онкологічні захворювання. І наше завдання – допомагати також і таким пацієнтам», – говорить Андрій Миськів, генеральний директор Другого медичного об’єднання Львова.
В Україні рак грудей – лідер серед жіночої онкології. Вже традиційно Друге медоб’єднання залучає до комунікації різних партнерів та інфлюенсерів, щоб ширше охопити аудиторію та врятувати більше жінок, які нехтують своїм здоров’ям. Мета проєкту – створити культуру турботи про себе, зробити профілактику рутинною справою, яка береже життя.
Друге медоб’єднання Львова вже залучало бізнес. Нагадаємо, минулого року медичне об’єднання, спільно з мережею бутиків білизни Anabel Arto, успішно провело кампанію з профілактики, яка охопила велику частину жінок зі Львова та області. Проєкт не лише виправдав сподівання, але й перевершив результат – «місяць профілактики» автоматично продовжився на кілька місяців, у зв’язку із великою кількістю охочих пройти діагностику.
Завдяки цій соціальній ініціативі було врятовано не одну жінку від прогресування хвороби, оскільки під час діагностики спеціалісти Другого медоб’єднання виявляли зміни в грудних залозах та перескеровували жінок до мамологів та онкологів. У кожній точці продажу білизни жінкам давали сертифікат на діагностику грудей (УЗД або мамографію), також наліпки-нагадування про важливість турботи про себе були розміщені у всіх переодягальнях.
Нагадаємо, у Другому медоб’єднанні Львова працює два сучасних мамографи та проводять УЗД грудних залоз. Щорічна діагностика дуже важлива: за умови раннього виявлення І стадію раку грудей виліковують у 95% жінок, натомість ІІІ стадію – у 50%. Жінкам до 40 років варто щорічно проводити УЗД грудей, жінкам після 40 років – мамографію.
«Ми в пошуках амбасадорів здорової жінки, долучайтеся! Об’єднавшись, ми говоримо гучніше та переконливіше, нас бачить та чує більше дівчат та жінок», – заохочують у Другому медичному об’єднанні Львова.
Читайте також: що робити, якщо медики від вас вимагають оплати