Трамвай на Сихів як електоральний успіх Садового
Шість років тому, 17-го листопада 2016 року у Львові відкрили трамвайну лінію на Сихів. Вона сполучила найбільший мікрорайон із центральною частиною міста. Відтак час у дорозі для пасажирів став максимально короткий – 25-30 хв між кінцевими зупинками. Про запуск трамваю на Сихів згадує сайт мерії.
Перший трамвай №8 поїхав від пл. Соборної до Центру Довженка. Через 5 місяців лінію продовжили до вул. Вернадського. А з 2019 року тут курсує і маршрут №4, який сполучає Сихів із залізничним вокзалом. В управлінні транспорту ЛМР кажуть, що сьогодні ці два трамвайні маршрути – найпопулярніші в місті.
«Трамвай на Сихів перевершив усі очікування. Запуск трамвайних маршрутів №4 та №8 дозволив пересадити пасажирів на екологічний вид транспорту. Адже після відкриття цієї лінії, через нерентабельність, ліквідували два автобусні маршрути – №4а та №26. А це – мінус понад 20 автобусів із двигунами внутрішнього згоряння та шкідливими викидами в атмосферу відповідно», – розповів начальник управління транспорту мерії Орест Олеськів.
За інформацією ЛКП «Львівелектротранс», за 6 років пасажиропотік на цій лінії склав 54,5 млн пасажирів. Зокрема, трамваями №8 та №4 скористалося 18,8 млн платних та 36,7 млн безплатних пасажирів.
Нагадаємо, довжина трамвайної лінії на Сихів – 11,5 км, тут є 14 зупинок із Сихова до центру Львова, і 15 – у протилежний бік.
Щоб у 2016 році по цій лінії проїхав трамвай, будівельники проклали понад 20 км рейок та майже 3,5 тисячі трамвайних залізобетонних плит, встановили 226 опор контактної мережі, натягнули понад 8 тисяч метрів контактного дроту, змонтували 16 посадкових платформ, поклали майже 10 тисяч метрів квадратних тротуару. Електрику для нової лінії постачають дві тягові підстанції: одна модернізована, а інша – спеціально збудована
Проєкт реалізували за рахунок кредиту від ЄБРР у розмірі 12 млн євро, гранту німецького уряду у 5 млн євро, технічної допомоги ЄС у розмірі 1,5 млн євро та за кошти з міського бюджету – 8,850 млн євро.