Площу біля костелу св. Антонія перетворять у місце зустрічей і відпочинку
Львівські урбаністи вже взялися за площу, що біля костелу Св. Антонія (біля Винниківського ринку по Личаківській). Довкола цієї площі вже виникало чимало суперечок з огляду на те, що тут паркувалися автомобілі, а відтак це місце обгородили стовпцями. Такий вигляд оранжевих турнікетів теж не надавав площі естетичного вигляду.
Але урбаністи Львова дослідили цю площу, що на перетині Личаківської та Солодової.
Відомо, що площа колись носила ім’я св. Антонія, як і вулиця, що нині називається Заньковецької, а також костел, який тут існує з 1739 року. За радянських часів навпроти історичного костелу з’явився ринок з модерністичними мозаїками на фасаді.
Останні роки перетин вулиць, з насиченим шумним трафіком і хаотично запаркованими авто на узбіччях, не створював відчуття комфортного і безпечного місця. Однак ця локація має важливу відпочинкову точку на транзиті, а також може співпрацювати з громадськими функціями довкола, як от існуючий храм та ринок.

Учасники та учасниці воркшопу дослідили роль ділянки в контексті мікрорайону, точки тяжіння поруч, проаналізували транзити пішоходів через територію, врахували історичний контекст. Зважаючи на ці аспекти, вони визначили роль простору як відпочинкової точки на транзиті, місця перепочинку та локації для зустрічей», – зазначили організатори.
За словами начальника управління транспорту ЛМР Ореста Олеськіва, відповідно до проєктних рішень, на площі уже демонтували турнікетне огородження і антипаркувальні стовпці. Дорожні знаки перенесли до краю проїзної частини, ліквідували нерівності на тротуарі. У відновлених лунках облаштували два дощові садки: тут висадили багаторічні рослини. Нетранзитні зони, де передбачено місця для сидіння та озеленення, ознакували. Впродовж місяця на площі встановлять дві відпочинкові лавки.
«Демонтаж огородження вздовж існуючих бордюрів дав змогу об’єднати ділянку в єдиний простір. Майбутня повномасштабна реконструкція передбачає влаштування хідників на одному рівні з бордюрами. Позначення зеленою фарбою виділяє частини простору, які в майбутньому можуть бути відведені під озеленення та відпочинкову зону, та щоб візуально обʼєднати простір, який зараз фрагментується бордюром. Неознакована частина — це зона транзитного руху пішоходів та легкого персонального транспорту через ділянку. Колір обрано таким чином, аби він не перегукувався з кольорами дорожньої розмітки, та знімав фокус уваги пішоходів з дуже яскравих делініаторів», – зазначають організатори.
Воркшоп організували команда Rubber City спільно з департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури в межах Європейського тижня мобільності’22.
Проведення заходу та реалізація напрацювань стали можливими завдяки фінансовій підтримці приватних компаній та грантодавців, зокрема компаній кондитерського виробника “BISCOTTI”, сервісу доставки їжі “LA П’ЄЦ”, ІТ компанії “Intellias”.
Європейський тиждень мобільності’22 у Львові організували департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури спільно з КУ Інститут міста за підтримки проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ» від Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ Ukraine GmbH та TUMI (Transformative Urban Mobility Initiative).
Львівська міська рада: https://city-adm.lviv.ua/news/city/housing-and-utilities/293364-u-lvovi-onovliuiut-ploshchu-bilia-tserkvy-sv-antoniia